Baskın Süt Fabrikası

BASKIN SÜT FABRİKASI BAŞARI ÖYKÜSÜ

 

Bize zaman ayırdığınız için size çok teşekkür ediyoruz. Kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

1971 doğumlu lise mezunuyum1995’ten beri Baskın Süt Fabrikasının ortağı ve yönetim kurulu başkanı olarak devam etmekteyim. Evli ve 6 çocuk babasıyım.

Firmanızın Kuruluş hikâyesini anlatabilir misiniz?

Firmamız 1995 yılında süt endüstri kurumunun Türkiye geneli özelleştirilmesi sonucu Baskın süt tesisini kurduk. Sütü aldık revize ettik ve 1996 yılının Mayıs ayında üretime başladık. 2009 yılına kadar mevcut eski tesislerle üretime devam ettik. 2009 yılının sonundan bu yana yeni tesise geçtik ve şuan hala yeni tesisimizle üretime devam etmekteyiz.

Faaliyet alanlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Bizim süt ürünlerinde paket süt hariç diğer ürünlerin hepsi; yoğurt, ayran, peynir ve yöresel peynir grubu özellikle artı kaşar grubu gibi ürünlerin üretimi de mevcuttur.  Fabrikamızda genellikle yöresel üretimler yapılmaktadır. Bunun yanında yol yapım işleri ve turizm alanında da çalışmalar gerçekleştirmekteyiz.


 

Başarıya ulaşmanızı sağlayan çalışma stratejilerinizi okuyucularımızla paylaşır mısınız?

Bu konuyu şu şekilde değerlendireyim size; Biz üretime başlarken şu mantıkla yola çıktık. Çocuğuna, ailene yediremeyeceğin bir ürünü başkasına yedirmemelisin. Kaliteli ve doğal ürünü kendimize gelenek olarak belirledik ve üretimimizi bu düşünce yapısıyla sürdürmekteyiz. Bu mantığımızdan hiç şaşmadık. Eğer bu günlerimize geldiysek 22 yıldır her han gibi dalgalanmaya denk gelmediysek bunu kaliteden ödün vermememize bağlıyorum. Ürünün dokusunu bozmadan doğal aromasını bozmadan bu başarıya ulaşmış bulunuyoruz.


      


İşletmelere tavsiyeleriniz nelerdir?

Biz diğer sektörlere üretim yapmak isteyen yatırım yapmak isteyen kişilere şunu diyebiliriz: yatırım yapmak isteyen kişi ilk önce bölgenin alt yapısı nedir, Pazar alanı ne durumdadır, yapacağı üretimin hammaddesi mevcut mudur gibi sorunları dikkate alarak yatırım yapmalıdır. Bir girişirken işin fizibilitesini iyi oluşturmak lazım. ( Diğer firmalarla yarışabilir miyim bu yöreye ne kadar katkı sağlayabilirim veya yöre bu üretimi kaldırabilecek kapasiteye sahip mi)) bu tür soruların mutlaka iyi düşünülüp sonra yatırım yapmalarını tavsiye ediyorum.

Yatırım yaparken her şeyi bir bütün olarak değerlendirmek gerekir. Örneğin; Yüksekova’da 10 tane berber çalışır durumda iken 11. Berberin açılması hem gelirini hem de diğer 10 berberin gelirini olumsuz etkileyecektir. Bunun için ihtiyaç var mıdır bakılması lazım. Özellikle









GKS PLASTİK ÜRETİM FABRİKASI
BAŞARI ÖYKÜSÜ


 

Bize zaman ayırdığınız için size çok teşekkür ediyoruz. Kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

1979 yılında Yüksekova’da doğdum. İlk ve orta öğrenimi Yüksekova’da, liseyi ise Ankara’da tamamladım. Üniversiteyi Yüzüncü yıl Üniversitesi Bahçe Tarımı ve Anadolu Üniversitesi Laborant ve Veteriner ve Sağlık bölümlerini ikinci sınıfta bıraktım. 3 çocuk babasıyım.


                


Firmanızın Kuruluş hikâyesini anlatabilir misiniz?

Ticarete olan sempatim ve hiperaktif olan yapım münasebetiyle İran ve Irak’ da olan akraba kanallarını kullanarak tedarikçi firma olarak dış piyasada ithalat ve ihracata başladım. Daha sonra 2016 yılında ülkenin mevcut içinde bulunduğu işsizlik ve istihdam sorunlarına özelliklede Hakkari’deki bu sorunlara bir nebze katkıda bulunmak ve kaliteden ödün vermeden dış piyasada ülkeyi en iyi şekilde temsil etmek için fabrikanın kurulmasına karar verdik

Faaliyet alanlarınız hakkında bilgi verebilir misiniz?

Fabrikada 01.01.2018 tarihinde iş başı yaptık. Genel olarak atık malzemeleri kullanarak plastik üretimi yapmak üzerine faaliyet alanımızı belirledik

Başarıya ulaşmanızı sağlayan çalışma stratejilerinizi okuyucularımızla paylaşır mısınız?

Başarı ilk önce inanmakla başlıyor. Yapabileceğimize inandığımız an olay tamamiyle bitiyor. Üretim farklıdır kalite şiarı ile başladığımızda fazla bir şeye gerek kalmıyor piyasaya kendini kabul ettirmek önemlidir. Bunun dışında kesinlikle kazanırken başkalarına ekmek kapısı olmak bambaşka bir duygudur.


 

Önümüzde ki dönemde hedefleriniz nelerdir?

İleri teknolojiye dayalı stratejik yatırımlarıyla tüketicisini kalite ve zengin ürün çeşitleriyle buluşturma felsefesini benimsemiş idealleri ve heyecanları olan tecrübeli eğitimli ekibiyle farklılık yaratan , sektörün lider kuruluşu ve markası olmaktır.

Yüksekova Ticaret ve Sanayi Odası © | Tüm Hakları Saklıdır | 2017